53°54′28″N 14°14′51″E

15:18

Wspomnień czar :)

Tegoroczne wakacje spędziliśmy nad polskim morzem. Wybór padł na Świnoujście (w którym, nigdy nie byłam). Spontanicznie spakowaliśmy plecaki i w iście biwakowym klimacie spędziliśmy nasze urlopy :)

Udało nam się nawet odwiedzić rodzinkę u której Ł. spędzał swoje najlepsze wakacje będąc dzieckiem. Doskonale zatem odnalazł się w roli przewodnika, oprowadzając mnie po wszystkich atrakcjach kurortu z hasłem na ustach: "...a tego wtedy nie było",  "..a to jest nowe", "...ale to miejsce się zmieniło" :)))

• podróżowaliśmy PKP Intercity, na trasie przez całą Polskę liczyłam na cudowną odmianę warunków sanitarnych w toalecie w pociągu. Niestety, niewiele się zmieniło od mojego ostatniego razu i negatywną opinie podtrzymuję. Powstrzymywałam spożywanie napojów żeby nie mieć potrzeby korzystania.

Świnoujście ma do zaoferowania wiele... Nie sposób się tam nudzić, nawet w pochmurne,nieprzyjemne dni, które akurat nas ominęły. Zdjęcia pokażą Wam o czym mówię.
  • podziwialiśmy jachty w Basenie Północnym a także statki wpływające do portu.

• przeprawialiśmy się promem na Świnie; to jedyne połączenie między dzielnicą Warszów na Wolinie a Śródmieściem na Uznamie

• jedliśmy śniadania na świeżym powietrzu. Pierwszą i ostatnią rybą jaką spożyliśmy nad morzem był paprykarz szczeciński w połączeniu z gruszką :D

• szukałam bursztynów pochłaniając ogromne ilości jodu z piosenką na ustach "bursztynek, bursztynek położę go na dłoni.."

• spacerowałam brzegiem morza do niemieckiego sennego, przygranicznego miasteczka Alhbeck.

• obserwowałam ratowników, rybaków oraz tornado! Niesamowite zjawisko... i dowód na to, że pogoda potrafi się diametralnie zmieniać w ciągu kilku godzin. Popołudniu mieliśmy już piękną pogodę i świeciło rażące słońce.

•  plażowałam i ucinałam sobie regenerujące, piaskowe drzemki :)

• zwiedzałam miasto i odkrywałam uroki nadmorskiego kurortu.

• obcowałam z naturą :)

•  wybraliśmy się na kilka "wirów wydarzeń" ;D Tutaj Emeryten Party czyli kuracjusze śpiewają "Usta milczą, dusza śpiewa" na koncercie w Muszli Koncertowej i My w centrum tej zacnej imprezy :)) Pobujałam się na boki :)

• doznawałam wnętrzarskich uniesień na plaży... W gąszczu tandetnych, chińskich wytworów pamiątkarskich nie znalazłam nic dla siebie, niestety.

• Pozwalałam sobie na więcej.... ;P Kusił mnie jeszcze goffer na patyku oraz wata cukrowa jednak momentami brakowało rąk ;)

• ...znalazłam go na plaży!

Jeśli zastanawiacie się nad wyborem miejsca wypoczynku nad polskim morzem polecam gorąco Świnoujście. Już tęsknię.. najbardziej za morzem.